CALL-ЦЕНТР
Қашықтықтан оқыту кезінде Целиноград ауданының білім бөлімінде әдістемелік көмек көрсету және ұйымдастыру үшін Call орталығы іске қосылды.
8 (716 51) 30 534
Білім беру жүйесі психологтарының міндеттерінің бірі білім алушылардың мектептік және одан әрі әлеуметтік бейімсіздікті алдын алу мен жеңуін ұйымдастыру болып табылады. Кәсіби тәжірибе білім беру ортасы білім беру процесінің барлық қатысушыларын оқушылардың тұрақты әлеуметтік дағдыларын, бәсекеге қабілеттілік дағдыларын қалыптастыруға бағыттауы тиіс екендігін куәландырады. Осы міндеттер аясында психологиялық қызметтің оқу-тәрбие процесінің барлық қатысушыларымен әртүрлі, мақсатқа сай және басты өзекті өзара іс-қимыл жасауының табиғи қажеттілігі туындайды. Психологиялық қызметтің осы маңызды міндеті Целиноград ауданының білім беру мекемелерінің оқушыларымен кәсіби бағдар беру жұмысына жауап береді.
Целиноград аудандық білім беру бөлімі 2019 - 2020 оқу жылының басында кәсіптік бағдар беру қызметін толық көлемде жүзеге асырады, жұмыс қатаң түрде жыл сайынғы бекітілген жоспарға сәйкес ауданның 45 білім беру мекемелерінде жыл басындағы мақсатты топ тәрбиеленушілерінің жалпы саны 7 – сынып – 1893 адам, 8 – сынып – 1571 адам, 9 - сынып-1508 адам, 10-сынып-805 адам, 11-сынып-адам. Ағымдағы оқу жылы кезеңінде Целиноград ауданының педагог - психологтарының сапалық құрамының деректеріне сәйкес білім бөлімі мәлімделген жас тобы оқушыларының ұжымында арнайы алдын алу, диагностикалық, түзету іс - шараларын жүзеге асыратын 50 білікті маманмен жабдықталған. Барлық білім беру мекемелерінде ұйымдастырылған және мезгіл-мезгіл жаңартылып отырады "Кәсіптік бағдар бұрыштары", бекітілген номенклатуралық тізбеге сәйкес, кәсіптік бағдар беру жұмысын жүзеге асыру құжаттамасын жүргізу жүзеге асырылады (07-05. Бейімделу және кәсіптік бағдарлау есебі / Отчеты по адаптации и профориентации -5 лет п426 (1). Кәсіптік бағдар беру қызметінің келесі ерекшеліктері бар: іске асыру жүйелілігі мен реттілігі, мерзімдерді қатаң орындау, алгоритм бойынша жұмыс. Целиноград ауданының білім беру мекемелерінде қызметін жүзеге асыратын психолог – мамандар есеп беру кезеңіндегі жағдай бойынша мамандық бойынша жоғары білімі бар, үнемі кәсіптік деңгейін, соның ішінде онлайн оқытуды қоса, мектеп бітіруші оқушылармен жұмысты ұйымдастыру бағыттарында арттырады.
Психологиялық қызметтің жұмыс тәжірибесінде кәсіби бағдар беру жұмысын жүзеге асырудың негізгі түрлері пысықталды және табысты бекітілді, олар: ұйымдастырушылық – әдістемелік қызмет, диагностикалық, сараптамалық қызмет, кәсіптік бағдар процесінің тиімділігін болжау және талдау, психологиялық кәсіптік ағарту, оқушылармен, мұғалімдермен, ата-аналармен кеңес беру жұмысы, алдын алу және дамыту қызметі, оқушылардың кәсіби бейіналды және бейінді дайындығы, қоғамдық ұйымдармен, кәсіптік оқу мекемелерімен насихаттау және өзара іс-қимыл. Қызметтің барлық түрлері жыл сайынғы жоспарлауда анық көрсетіледі, сондай-ақ статистикалық және талдамалық Есептіліктің ай сайынғы және қорытынды жылдық нысандарында талданады. Озық көпжылдық кәсіби тәжірибенің мысалы, дәстүрлі тәжірибемен қатар (тренинг, дөңгелек үстел, кездесу, семинар, ата – аналар жиналысы және т. б.) психолог жұмысының дәстүрлі емес түрлері мен нысандары болып табылады, олар БАҚ-та, интернет-ресурстарда жарық көрді, ата-аналар қауымдастығының оң пікірлерінде: "кәсіптік бағдар", "өзін тану" тақырыптық апталары, "кәсіптер күні", "кәсіптік күн" тақырыптық күндері.
"ата - аналар сағаты"," Отбасы сағаты"," Отбасы сағаты " және т.б. кері байланыстың тиімді әдісі оқушылардың өз - өзіне қол жұмсау арқылы жеке консультациялары болып табылады, онда оқу – тәрбие процесінің әрбір қатысушысы өздерін қызықтыратын жеке тақырыптарға сұрақ қоя алады (қалауы бойынша), Өзін - өзі анықтау сұрақтары, сонымен қатар маман-психологтың уақтылы ұсыныстарын ала алады. Технология мен техниканың қарқынды дамуы дәуірінде "қазіргі заман", "уақыт талаптарына сәйкестік" мәселесі өте маңызды, мектептің психологиялық қызметі алдыңғы қатарлы позицияларда тұрақты, қажет болған жағдайда әлеуметтік желілер, интернет желісі арқылы оқушылар ұжымы мен ата-аналар қоғамдастығымен, қоғамдық ұйымдармен өзара іс-қимыл нысандары игеріліп, белсенді қолданылады. Бұл жұмыстың мысалы ретінде психологтың ұсынымдарын What"s up желісінде тарату бойынша жүйелі түрде сипатталатын жұмыс, Facebook желісінде өткізілген кәсіби бағдарлы іс-шаралар туралы жарияланымдар қызмет етеді.
Орта буын оқушылары мен бітірушілердің кәсіби қалыптасуын анықтау мен сүйемелдеуден бастап кәсіптік оқу орындарының өкілдерімен, Өндірістік сала өкілдерімен, колледждердің, жоғары оқу орындарының "Ашық есік күндері" экскурсиялық рейдтерімен кездесу өткізумен аяқталады. Іс-шаралар жоспарын іске асыру мектеп әкімшілігінің, мұғалімдердің, психологтардың, әлеуметтік педагогтардың және медициналық қызметкерлердің бірлескен жұмысы арқылы жүзеге асырылады. Жыл сайын өткізілетін "өз балаңызға үлгі бол" республикалық ата-аналар конференциясы, "қайда оқуға баруға болады?", "Ертең оған жұмысқа", "баланың қабілеті мен бейімділігі" бейнематериалдарды көрумен, жоғарыда көрсетілген тақырыптағы әңгімелерді, дөңгелек үстелдерді ұйымдастырумен байланысты. Психологтармен бірлескен "кәсіби бағыт пен кәсіпқойлық"тақырыбына арналған арнайы ағартушылық іс-шаралар үздіксіз жүзеге асырылады. Психологтармен, әлеуметтік педагогтармен, ТЖ директорларының орынбасарларымен оқу жылы бойы оқушылардың ата-аналарына арналған "ата-аналарға ескертпеге", "кәсіптік бағдар беру туралы ұсыныстар"тақырыптарына ұсыныстар, жадынамалар мен буклеттер әзірленеді.
Кәсіптік бағдар бағытында таныстыру жұмыстары оқушылардың өзін-өзі анықтау процесінің бастапқы сатысында ұйымдастырылып, "МЕНІҢ БОЛАШАҒЫМ" атты тақырыптық эссе, "Мен және менің болашақ мамандығым" атты шығармашылық жұмыстар конкурстары, қызығушылықтары бойынша үйірмелер мен секцияларға қатыстыру, сондай-ақ оқушыларды жыл сайынғы еңбек десанттары мен "тимуршылар командаларының"жұмысына тарту түрінде жүзеге асырылады.
1 – 4 сынып оқушылары арасында қызығушылықтары мен бейімділігін анықтау үшін диагностикалық іс – шаралар уақытында өткізіледі: суреттер конкурсы, қызығушылықтары бойынша үйірмелерге балалардың өзін – өзі айқындауын қадағалау, 5-7 сынып оқушылары арасында дарындылықты, қызығушылықтары мен жеке тұлғаның бағыттылығын, 8 сынып оқушылары арасында бейіндік бағыттылықты зерттеу. – 9 сынып оқушылары арасында жеке тұлғаның кәсіптік мінездемесі, жүргізілген диагностикалық жұмыс нәтижелері бойынша мониторинг, нәтижелерді сапалы талдау жүргізіледі, ақпараттық және ақпараттық – талдау анықтамалары жасалады, қажет болған жағдайда әкімшіліктің сұратуы, білім бөлімінің сұратуы бойынша қосымша. Өзін табысты көрсеткен диагностикалық әдістермен қатар (Климовтың авторлық және модификацияланған сауалнамалары, голланд, мүдделер картасы, Мамандық таңдау матрицасы, мамандық таңдаудың ақпараттық картасы), оқу орындарының мамандары Каѕір Test инновациялық әдістері игерілген және қолданылуда. Atlas100.ru, Moeobrazovanie.ru және олардың аналогтары.
Кеңес беру жұмысы оқу жылы ішінде 9 – 11 сынып оқушыларымен келесі тақырыптармен "оқу және мамандық таңдау", "бейіндік оқыту", "бейімділік және қызығушылықтар, болашақ мамандықтың негізі ретінде", "кәсіптік бағдар сұрақтары", "кәсіптік жарамдылық ұғымы" тақырыптарымен, "ата – аналар сағаты" шеңберінде ата-аналар жұртшылығымен "менің оқушым", "еңбек әулеттері", "ата-ананың жеке тәжірибесі, баланың кәсіби өзін-өзі анықтаудың негізі ретінде", "Орта арнайы білімнің артықшылығы", " ЖОО-отбасылық бюджет мәселелері?!».
Мектепшілік ағартушылық және кәсіптік бағдар беру жұмыстары шеңберінде, сондай – ақ кәсіптік өзін – өзі анықтаудың ерте кезеңдерінде 8-сыныптан бастап, жыл сайын 3-4 тоқсан аралығында колледждердің және жоғары оқу орындарының кәсіптік білім беру өкілдерімен мектеп бітіруші сынып оқушыларының кездесулері ұйымдастырылады және өткізіледі. Есепті кезеңде Целиноград ауданының 28 мектебінде кәсіптік оқу мекемелерінің өкілдерімен кездесу өткізілді.
Практикаға жыл сайынғы көшпелі турлар кірді – кәсіптік – техникалық білім беру және топтық және жеке сипаттағы өндіріс мекемелерінде "Ашық есік күндерін" өткізу, үлгі ретінде № 9 КБА – да № 32 ОМ 8-сынып оқушыларының мектеп психологы О. Н. Билоуспен ағымдағы оқу жылының 3-тоқсан кезеңінде өткізілген экскурсиясы қызмет етеді.
Кәсіптік бағдар беру мәселесінің өзектілігі жалпы танылған факт болып табылады, тиімділікті арттыру және рационалдықты нығайту мақсатында келесі іс-шаралар өткізілді:
- тәжірибе алмасу мақсатында Ақмола облысы Кәсіпкерлер палатасының Целиноград ауданының филиалымен әріптестік байланыстар орнатылды.
Целиноград ауданының мектеп бітіруші оқушыларымен кәсіптік бағдар беру жұмысын үйлестіру,
– Целиноград ауданының мектеп бітіруші оқушыларымен кәсіби бағдар беру жұмыстарын іске асыру және оңтайландыру авторлық жобасы әзірленді (авторы № 32 ОМ психологы О. Н. Билоус авторлық құқықпен қорғалатын объектілерге құқықтардың мемлекеттік реестрінде тіркеу "мектеп бітіруші оқушылармен кәсіби бағдар беру жұмысын ұйымдастыру орталығын құру жобасын іске асыру бойынша Үйлестіру кеңесі" 13.01.2020 ж. № 7492 куәлік.)
– № 9 КБА директоры Г. Б. Баубековпен Целиноград ауданының мектеп бітіруші-оқушыларымен кәсіптік бағдар беру жұмыстарын өткізуге ықпал етуді ұйымдастыру мәселелері бойынша арнайы орта білім беру мекемесінің негізінде кеңесу кездесулері өткізілді.
- кәсіптік бағдар жұмысын ұйымдастыру бойынша оң тәжірибе жинақталып, таратылады (I өңіраралық ғылыми – практикалық конференция "Арнайы ұйымдар мен ТжКБ ұйымдарының білім алушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысы мәселелерінде бірлескен қызметі туралы. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды (тұлғаларды) кәсіби бағдарлау мәселелерінде білім беру ұйымдарының өзара іс – қимылының теориялық-әдіснамалық негіздері" Көкшетау қ. "Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен ерте кәсіби бағдар беру жұмысы – тұлғаның табысты әлеуметтенуінің және кәсіби өзін-өзі анықтауының негізі" баяндамасы қатысушы Щучинск қ. № 32 ОМ психологі Билоус О. Н., "Балдәурен" РОСО РМҚК. "Инклюзивті білім берудің өзекті аспектілері" атты республикалық ғылыми-практикалық конференция. "Жалпы білім беретін мектеп жағдайында ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларды кәсіби бағдарлау" баяндамасы қатысушы № 32 ОМ психологы Билоус О. Н.)
Жоғарыда аталғандардың мазмұнды жағы тек айсбергтің шыңына, кейде маман – психологтың қажырлы еңбегін көрсетеді. Психологиялық қызметтің рөлі объективті үлкен және түлектердің өмір жолы жүргізіліп жатқан жұмыстың тиімділігін бірнеше рет дәлелдейді.
27.03.2020