CALL-ЦЕНТР
Қашықтықтан оқыту кезінде Целиноград ауданының білім бөлімінде әдістемелік көмек көрсету және ұйымдастыру үшін Call орталығы іске қосылды.
8 (716 51) 30 534
"№32 орта мектеп " КММ, Жаңаесіл ауылы, Целиноград ауданы pgyurza@mail.ru
Аңдатпа. Мақала ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға кәсіби бағдар беруге және болашақта кәсіби тұрғындан өзін-өзі сәтті анықтауға арналған.
Аннотация. Мақала болашақта табысты кәсіби өзін-өзі анықтаудың негізі ретінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды ерте кәсіптік бағдар берудің маңызын талдауға арналған.
Abstract. The article is devoted to analysis of the value to meaning guidance professional orientation for children with special educational needs, as the basis for successful professional self-determination in the future.
Түйді сөздер: кәсіби бағдарлау, психофизиологиялық ерекшеліктер, өзін-өзі тану, жалпы еңбек дағдылары
Түйінді сөздер: кәсіби бағдар, психофизиологиялық ерекшеліктер, өзін-өзі тану, жалпы еңбек дағдылары.
Key words: professional orientation, psycho physiological features,
Self-awareness, general skills
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың бейімділігі мен мүдделерін ерте сатыда анықтау мектеп бітіруші оқушылардың кәсіби өзін - өзі анықтауына жәрдем көрсетумен тығыз байланысты және жалпы білім беру процесінің басым бағыттарының бірі болып табылады. Инклюзивті білім беру "тең мүмкіндіктер" қағидатын іске асыруға бағытталған, яғни қоғамның кәсіби жұмысшы кадрларға - ғылыми проблемалар мен практикалық міндеттерді тез және түпнұсқалық шеше алатын шығармашылық адамдарға, болашақта елдің әлеуметтік-экономикалық дамуын қамтамасыз етуге, сол сияқты психофизиологиялық ерекшеліктері бар адамдар арасында қажеттілікке негізделген.
Қазіргі кезеңде білім беру жүйесі үшін ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың кәсіби бағдарының өзектілігі мемлекеттің жеке тұлғаға деген көзқарасын және әрбір азаматтың шығармашылық және зияткерлік әлеуетінің ерекше құндылығын, әрбір маманның кәсіби құзыреттілігінің маңыздылығын түсінуін көрсетеді. Проблеманы шешу мектепке дейінгі мекемелердің, жалпы білім беретін мектептердің кәсіптік бағдар беру жүйесін жетілдіру, әрбір маманның кәсіптік өзін-өзі анықтаудың рационалдығына, тиімділігіне, өзектілігіне мүдделілік деңгейін арттыру мүмкін емес, әрбір баланың әлеуетін дамыту үшін қажетті жүйелі құрудағы белсенділікті ынталандыратын, Кәсіптік оқытудың түрлі деңгейіндегі бағдарламаларды іске асыратын жағдайлар жасау арқылы болашақ маман – практика ретіндегі жоғары кәсіби деңгейдің сабақтастығын және, әрине, олардың үздіксіз білім алу процесінде білім беру қажеттіліктерін қамтамасыз ету. Әрине, бұл процесс мектепке дейінгі мекемелер жағдайында бейімділік пен қызығушылықтың диагностикасын енгізуде, еңбекке баулу, жалпы кәсіптік бағдар беру жұмысының жүйесін дамытуда инновациялық өзгерістерді жүзеге асырмай мүмкін емес.
Баланың әлеуетін дамытудың "жеке" сипатын қамтамасыз ететін балалар мекемелерінің бағыттарын дамыту қажет:
- жұмыстың" массивтілігін " индивидуализация пайдасына түрлендіру.
- пәнаралық байланыс, жас ерекшеліктерін есепке алу, сабақтастық негізінде талаптардың бірлігі.
Т. П. Стекольникованың еңбектерінің негізгі сәттері негізінде, дараландыру баланың өзін-өзі дамыту үшін аса қызығушылық пен маңызды болып табылатын қызмет түрлерінің пайдасына оқыту уақытын қайта бөлуді, қойылған міндеттерді қоюға қайта бөлінген уақытты бөлуді, әрбір тәрбиеленушінің жеке бағыт бойынша даму перспективаларын жобалауды көздейді. Жалпы білім беретін мектептің кеңістігі жағдайында бұл элективті курстар, факультативтік сабақтар, қызығушылықтары бойынша үйірмелер және т. б. Мектепке дейінгі мекемелер жағдайында жалпы еңбек дағдыларын дамытудың психофизиологиялық мүмкіндіктерін ескере отырып, мастер – кластар сияқты жұмыстың перспективалық бағыттары, әлеуметтік және кәсіби тәжірибені берудің нақты мысалы және тәсілі, соның ішінде кәсіпте табысты өзін – өзі тапқан азаматтардың мәлімделген санатынан да үлгі бола алады.
Мектепке дейінгі мекемелердегі кәсіптік бейімделу жұмыстарының жай-күйін талдау ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен жұмысты ұйымдастырудың кең спектрін айқындайтын кәсіптік жарамдылық мәселелерінде сауаттылықты дамыту бойынша сүйемелдеудің негізгі бағыттарын ескере отырып, мәлімделген міндеттерге сәйкес келетін қағидаттарды таңдауға әкелді:
1. орнату пәнінің мақсаты мен міндеттері;
2. креативті тәсіл нәтижелерін, стандартты емес;
3. пәнаралық тәсілді қолдану;
4. тәрбиеленушілерді өзара оқытуды көтермелеу;
5. өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын қоса алғанда, еңбек қызметінің нәтижелерін өмірге енгізудің әртүрлі нысандарын түсінуді көтермелеу;
6. әрбір тәрбиеленушінің қабілетін тануды акцентуалдандыру;
7. қолданбалы еңбекті қоса алғанда, түрлі салалардағы шығармашылық;
Мектепке дейінгі мекемелер жағдайында ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды ерте кәсіби бағдарлау-бұл, ең алдымен, психологиялық ахуал, әр баланың өзін-өзі жүзеге асыруға деген қажеттілігін ескере отырып ұйымдастырылған тәрбие кеңістігі, онда танымдық мүмкіндіктерді жүзеге асыру бейімділікті, қызығушылықты, дарындылықты дамытуға, жеке тұлғаға бағытталған көзқарасты қамтамасыз етуге, сондай-ақ баланың кәсіби бағыты ретінде қабілеттерін, бейімділігін ашуға, оның жеке тұлғасын дамытуға, әлеуметтік коммуникабелділігін дамытуға мүмкіндік беретін инновациялық технологияларды пайдалануда қарастырылған., нақты қажеттіліктер мен мүмкіндіктерге байланысты практикалық қызметке тарту.
Осылайша, ерекше білім беру қажеттіліктері бар тәрбиеленушілермен ерте кәсіби бағдар беру жұмысы-бұл өзіндік құндылықты, әр түрлі сипаттағы еңбек қызметінің өзектілігін, күрделілігін, көлемін түсінуді қалыптастыру, "қарапайым" еңбекке, "еңбек адамдарына", жұмыс мамандықтарының өкілдеріне құрмет көрсетудің жалпы адамгершілік ұғымдарын қалыптастыру үшін негіз болып табылады.
Әдебиеттер тізімі:
1. Бадьина Н. П. жиі ауыратын балалар. "Генезис". - М., 2007
2. Гущина Т. Н. жасөспірімдердің әлеуметтік дағдыларын қалыптастыру бойынша ойын технологиялары. - М., 2008
3. Картушина Г. Б. көмекші мектеп оқушыларын кәсіби бағдарлау жұмысы. // Көмекші мектепте еңбекке баулу. – М ., 1988
4. Климов Е. А. мамандықты қалай таңдау керек. - М.: Ағарту, 1990
5. Стекольникова, Т. б. табыс формуласы. – Алматы. "Жастар жетістіктері" альтернативті білім беру орталығы, 2008