CALL-ЦЕНТР
Қашықтықтан оқыту кезінде Целиноград ауданының білім бөлімінде әдістемелік көмек көрсету және ұйымдастыру үшін Call орталығы іске қосылды.
8 (716 51) 30 534
Аңдатпа. Мақала ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға кәсіби бағдар беруді талдауға және болашақта кәсіби тұрғыдан өзін-өзі сәтті анықтауға арналған pgyurza@mail.ru . Аңдатпа. Мақала болашақта кәсіби өзін-өзі анықтаудың негізі ретінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін ерте кәсіптік бағдарлаудың маңыздылығын талдауға арналған.
Abstract. The article is devoted to analysis of the value to meaning guidance professional orientation for children with special educational needs, as the basis for successful professional self-determination in the future.
Түйін сөздер: кәсіби бағдарлау, психофизиологиялық ерекшеліктер, өзін-өзі тану, жалпы еңбек дағдылары. Түйінді сөздер: кәсіптік бағдар, психофизиологиялық сипаттама, өзін-өзі тану, жалпы еңбек дағдылары.
Key words: professional orientation, psycho physiological features,
Self-awareness, general skills. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың бейімділігі мен қызығушылықтарының ерте кезеңдерінде анықтау магистранттардың кәсіби өзін-өзі анықтауда көмек көрсетумен тығыз байланысты. тұтастай алғанда оқу процесінің басым бағыттарының бірі. Инклюзивті білім беру «тең мүмкіндіктер» қағидатын іске асыруға бағытталған, яғни қоғамның кәсіби жұмысшыларға - болашақта ғылыми мәселелер мен практикалық мәселелерді тез және бастапқы шеше алатын шығармашылық адамдарға байланысты.Елдің әлеуметтік-экономикалық дамуын, сондай-ақ психофизиологиялық ерекшеліктері бар адамдар арасында қамтамасыз ету.Қазіргі уақытта кәсіби мәселенің өзектілігіЕрекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың білім беру жүйесіне ертерек бағдарлануы мемлекеттің жеке тұлғаға қатынасын және әр азаматтың шығармашылық және зияткерлік әлеуетінің ерекше құндылығын, кәсіби білімнің маңыздылығын түсінуді көрсетеді.Ар маманның құзыреті. Мәселені шешу әр маманның ұтымдылыққа, қызығушылық деңгейін арттыра отырып, мектепке дейінгі, жалпы білім беретін мектептердің кәсіптік бағдар беру жүйесін ешқандай модернизациялаусыз мүмкін емес.
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың кәсіби өзін-өзі анықтауының тиімділігі, өзектілігі, олардың өзін-өзі тәрбиелеудің үздіксіз процесі, сабақтастығы және, әрине, болашақ маман ретінде кәсібиліктің жоғары деңгейі - тәжірибе құру арқылы әр баланың дамуы үшін қажетті әлеуетті дәйекті құруға белсенділікті ынталандыратын, кәсіптік білім берудің әртүрлі деңгейлеріндегі бағдарламаларды іске асыратын жағдайлар. Әрине, бұл процесс инновациясыз мүмкін емес бейімділіктер мен қызығушылықтарды диагностикалауды енгізудегі өзгерістер, мектепке дейінгі мекемелер жағдайында еңбекке бағдар беру, тұтастай мансаптық бағдарлау жүйесін дамыту. Баланың әлеуетін дамытудың «жеке» табиғатын қамтамасыз ететін балалар мекемелерінің бағыттарын дамыту қажет:
- «жаппай» жұмысты дараландыру пайдасына өзгерту.
- жас ерекшелігін, жобааралық байланыстарды ескере отырып, сабақтастық негізінде талаптардың бірлігі.
Т.П. негізгі түйіндеріне сүйене отырып. Стекольникова, индивидуализация дегеніміз баланың өзін-өзі дамытуы үшін үлкен қызығушылық пен маңызы бар, уақытты бөлуге, мүмкін болатын міндеттерді қоюға, дамудың болашағын жобалауға бөлінетін уақытты бөлуге бағытталған іс-әрекеттің пайдасына оқу уақытын қайта бөлуді білдіреді.
Жеке бағыттағы әр оқушының жеке басы. Жалпы білім беретін мектептің кеңістігі жағдайында бұл элективті курстар, элективті сыныптар, қызығушылық топтары және т.б. Мектепке дейінгі мекемелер жағдайында психофизиологиялық мүмкіндіктерді ескере отырып, шеберлік сыныптары сияқты перспективалық бағыттар мысал бола алады.
Жалпы еңбек дағдыларын дамыту, практик-мамандардың тәлімгерлігі әлеуметтік және кәсіптік тәжірибені, соның ішінде өздерін кәсіпте сәтті анықтаған азаматтардың жарияланған санатынан табудың нақты мысалы және тәсілі ретінде.
Жалпы еңбек дағдыларын дамыту, практик-мамандардың тәлімгерлігі әлеуметтік және кәсіптік тәжірибені, соның ішінде өздерін кәсіпте сәтті анықтаған азаматтардың жарияланған санатынан табудың нақты мысалы және тәсілі ретінде. қойылған міндеттерге сәйкес келетін принциптерді таңдауға әкелетін қажеттіліктер:
1. Өзін-өзі бағалауға орнату;
2. Стандартты емес, шығармашылық тәсілдің нәтижелерін көтермелеу;
3. Пәнаралық тәсілді қолдану;
4. Студенттердің өзара білім алуына ықпал ету;
5. Жұмыс нәтижелерін жүзеге асырудың әртүрлі формаларын, оның ішінде өзін-өзі күту дағдыларын түсінуді ынталандыру;
6. Әр оқушының қабілеттерін тануды акценттеу; 7. әр түрлі салалардағы шығармашылық, соның ішінде қолданбалы еңбек; Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды мектепке дейінгі мекемелерде бағдарлауды ерте бастан өткізу болып табылады. Біріншіден, психологиялық атмосфера, әр баланың өзін-өзі тануға қажеттіліктерін ескере отырып ұйымдастырылған білім кеңістігі, мұнда дамуға мүмкіндік беретін инновациялық технологияларды қолдану кезінде танымдық мүмкіндіктерді жүзеге асыру қарастырылған. Бейімділік, қызығушылық, дарындылық, тұлғаға бағытталған көзқарасты қамтамасыз ету, сонымен қатар болашақта баланың кәсіби бағдарлануы, оның жеке басының дамуы, әлеуметтік қарым-қатынас дағдылары, нақты қажеттіліктер мен мүмкіндіктерге байланысты практикалық іс-шараларға қатысуы, қабілеттері, бейімділігі туралы ақпараттар беру. Сонымен, ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылармен кәсіптік бағдарлауды ертерек жүргізу өзіндік құндылықты түсіну, әртүрлі сипаттағы жұмыстың өзектілігі, күрделілігі, көлемі, «қарапайым» жұмысқа, «жұмысшыларға», жұмысшылар өкілдеріне деген жалпы адамгершілік түсініктерін қалыптастыру үшін негіз болып табылады.
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар әр баланың болашақта бәсекеге қабілеттілік рухында жеке кәсіби өзін-өзі анықтау болашағын ашатын мамандықтар.
Әдебиеттер тізімі:
1. Бадина Н.П. Көбіне ауру балалар. «Жаратылыс». - М., 2007
2. Гущина Т.Н. Жасөспірімдерде әлеуметтік дағдыларды қалыптастыруға арналған ойын технологиялары. - М., 2008
Картушина Г. Б. Орта мектепте оқушыларға кәсіптік бағдар беру бойынша жұмыс. // Көмекші мектепте еңбекке баулу. - М., 1988
Климов Е.А. Мамандықты қалай таңдауға болады. - М .: Білім, 1990
5. Стекольникова Т.П. Кәсіби өзін-өзі анықтау. - Алматы. «Жас жеткіншектердің жетістіктері» балама білім беру орталығы, 2008 ж